GFK kutatás az okostelefonokra

Európában a mobiltelefonok iránti kereslet 2011-ben újra megnőtt főként az okostelefonok egyre nagyobb népszerűségének köszönhetően. A GfK adatai szerint a tavalyi évben mintegy 3 százalékkal több mobiltelefont adtak el; ezen belül pedig különösen az okostelefonokat keresték a vásárlók, így e készülékekből 67 százalékkal értékesítettek többet. A tavalyi évben Európában 258 millió telefon értékesítettek, azaz 3,2 százalékkal többet mint egy évvel korábban. E pozitív eredmény mindenekelőtt a mobilpiac egy szegmensében, az okostelefonok piacán tapasztalható keresletnek köszönhető, mely kereslet az értékesítés 67 százalékos növekedéséhez vezetett. Az okostelefonok 2010-ben még az értékesítési piac mindössze 22 százalékát adták, 2011-ben azonban ez az arány 36 százalékra, 2011 decemberében pedig 45 százalékra szökött fel. A GfK kereskedelmi szakértőinek számításai azt mutatják, hogy idén a mobiltelefonokat, LCD televíziókat, számítógépeket, digitális fényképezőgépeket, tablet PC-ket és irodai eszközöket magába foglaló digitális eszközök piacának globálisan 22 százalékát kizárólag az okostelefon-eladások adják majd. Ez 4 százalékpontos növekedésnek felelne meg a 2011. évi számokhoz képest. A GfK Csoport 15 országban készített CEE Telco Industry Reportkutatásából kiderül, hogy hazánkban a mobiltelefont használók csupán 13 százaléka rendelkezik okostelefonnal. Az átlagos magyar okostelefon-használó 16 applikációt töltött le készülékére, amiből hatot használ rendszeresen. A leggyakrabban használt alkalmazások a Facebook, a YouTube, a Gmail és a GoogleMaps.